تعویض گاز r12 با r134

تعویض گاز r12 با r134

یکی از انواع گازهای مبرد که تا چندین سال پیش از آن در سیستم های تبرید استفاده می شد، گاز R12  است. این گاز به دلیل خواص ترمودینامیکی که داشت در بیشتر سیستم خنک کننده، گرم کننده و تهویه مورد استفاده قرار می گرفت و دارای عملکرد نسبتا خوبی بود. اما پس مدتی محققان متوجه شدند که این گاز می تواند موجب تخریب لایه اوزون شود. به همین خاطر کپسول گاز کولر R134  جایگزین آن شد. ما در این مقاله قصد داریم در خصوص تعویض گاز r12 با r134 توضیحاتی را به شما ارایه دهیم.

همان طور که گفته شد محققان پس از انجام تحقیقات بسیار زیادی، متوجه شدند که گاز R12  دارای اثرات بسیار مخربی برای محیط زیست و لایه اوزون است. به همین خاطر گاز R134   تولید شد و به عنوان جایگزین بسیار مناسبی برای r12  مورد استفاده قرار گرفت. در ادامه به منظور افزایش اطلاعات تعمیرکاران دستگاه های تبرید، راهنمایی را در مورد تعویض گاز r12 با r134  را ارائه خواهیم داد. در صورتی که قصد تعویض کپسول گاز کولر ماشین و یا یخچال را دارید، و نیاز دارید بدانید کپسول گاز کولر R134 چه ویژگی هایی دارد؟ با ما همراه باشید.

درباره گاز مبرد R12 و تعویض گاز r12 با r134

پیش از این که در خصوص جایگزینی گاز r12 با r134 بحث کنیم، بهتر است که به طور کامل با گاز r12  آشنا شوید. گاز فریون R12  از جمله قدیمی ترین و کاربردی ترین گازهایی مبردی‌ بود که در سیستم های برودتی به کار می رفت. رنگ این گاز سفید بوده و کاملا غیر اشتعال است. در حال حاضر این نوع مبرد دیگر در دنیا تولید نشده و به فروش نمی رسد؛

چرا که برای محیط زیست و لایه اوزون اثرات بسیار مخربی را به همراه دارد. در گذشته دستگاه های که به وسیله گاز آر ۱۲ کار می کردند، عمر بسیار زیادی داشتند. اما به دلیل اثرات مخربی که داشت با گاز R12   جایگزین شد. در ادامه به معرفی کامل گاز R134  می پردازیم سپس نکات لازم را در مورد تعویض گاز r12 با r134  به شما ارائه می دهیم.

معرفی کپسول گاز کولر R134

گاز مبرد r134a به صورتی طراحی و تولید شده است که کم ترین مقدار کلر را در خود دارد، به همین خاطر برای محیط زیست حداقل آسیب را به همراه خواهد داشت. فرمول این گاز ch2fcf2 است‌. این گاز به آب و رطوبت حساسیت دارد و به شدت آن ها را جذب می کند. گاز مبرد آر134 دارای وزن بیشتری نسبت به هوا است، به همین خاطر بایستی در کارگاهی که از آن استفاده می شود بایستی حتما تهویه مناسب وجود داشته باشد تا افراد مسموم نشوند.

طریقه تعویض گاز r12 با r134

تعویض گاز r12 با r134  شامل مراحلی است که بایستی با دقت و حساسیت کافی انجام شود. این مراحل عبارتند از:

  • تخلیه گاز از سیستم تبرید
  • برداشتن کمپرسور و تخلیه روغن داخل آن
  • بعد از این که روغن کمپرسور به صورت کامل تخلیه شد باید از روغن پلی اویل استور که برای کپسول گاز R134 مناسب است استفاده کنید و کمپرسور را از این روغن پر کنید.
  • بعد از این که کمپرسور را نصب کردید، اجازه بدهید که گاز با مبرد ۱۲ تا مدت زمانی کار کند تا با روغن جدید با روغن جدید ترکیب شود.
  • به منظور مطمئن شدن توصیه می شود که روغن داخل کمپرسور سه بار تخلیه شده و مجدد شارژ شود تا روغن قدیمی که داخل کمپرسور وجود دارد به صورت کامل تخلیه شود‌.
  • بعد از این که روغن سه بار تخلیه و شارژ شد، دوباره روغن را کاملا تخلیه کرده و آن را با روغن جدید پر کنید.
  • لوله مویی را حدود ۲۰ درصد به آن اضافه کنید.
  • سیستم مورد نظر می بایست پس از انجام عمل جوشکاری، به طور کامل وکیوم شود.
  • بعد از انجام شدن فرآیند وکیوم، می توانید عملیات شارژ گاز را به راحتی انجام بدهید. توجه داشته باشید که حتما از یک گیج سه شیلنگ استفاده کنید.
معرفی کپسول گاز کولر R134

معرفی کپسول گاز کولر R134

نکات ایمنی برای تعویض گاز r12 با r134

  • محیط نباید رطوبت داشته باشد.
  • درب کمپرسور به هیچ وجه نباید باز باشد.
  • اندازه اپراتور تغییری نکند.
  • واشر یا شیلنگ باید حتما مناسب کپسول گاز کولر r134 باشد.
  • نشت یابی دستگاه باید حتما انجام شود.
  • میزان حرارت گاز آر ۱۳۴ از گاز r12 باید بیش تر باشد.

تعویض گاز r12 با r134 و خرید کپسول گاز

جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید انواع گازهای مبرد و فروش گاز R134a می توانید به سایت تهران فریون مراجعه کنید.تا کارشناسان تهران فریون راهنمایی های لازم را جهت تعویض گاز r12 با r134 و خرید کپسول گاز انجام دهند. برای مطالعه بیشتر درباره گاز مبرد R134a رفریجرانت و گاز مبرد r134 کلیا ژاپن بر روی لینک کلیک کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۷ از ۵
از مجموع ۶ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *