تبرید چیست؟ | سیستم تبرید

تبرید چیست؟ به روند حرکت حرارت از یک مکان به مکان دیگر در شرایط کنترل شده تبرید گویند.
کار انتقال حرارت به طور سنتی توسط کار مکانیکی انجام میشود، اما همچنین میتواند در اثر گرما,مغناطیس,الکتریسیته,لیزر و یا وسایل دیگر هدایت شود.ایده اصلی از تبرید برای اولین بار از قانون دوم ترمودینامیک آمده؛ که میگوید:گرما بدون کمک عامل سوم به هیچ نمیتواند از جسمی با دمای پایین به جسمی با دمای بالاتر انتقال پیدا کند.
به عنوان مثال اگر یک بدن در دمای پایین تر از هوا قرار بگیرد شروع به جذب گرما خواهد کرد تا اینکه به دمای هوا برسد و بطور مشابه اگر جسم داغی در هوای سرد قرار بگیرد شروع میکند به از دست دادن گرما تا اینکه به دمای محیط برسد.

بنابراین تفاوت در گرفتن یا از دست دادن گرما است.جسم سرد گرما را جذب میکند و جسم گرم آن را از دست میدهد.یک سیستم تبرید جسم سرد رو سرد نگه میدارد توسط پردازش بدست آمده از مبرد. گاز فریون به عنوان عامل سوم یا عامل خارجی گرما را به خود جذب میکند و در جو منتشر میکند. این قانون معرفی ایده برودتی بود که مبرد به عنوان عامل سوم برای انتقال گرما از جسم گرم به جسم سرد معرفی گردید.

تبرید که زمانی بخشی از ترمودینامیک بود ,به خاطر زمینه وسیعش حال به یک بحث فردی جدا تبدیل شده. افزایش روزافزون استفاده گاز فریون در سیستم تبرید حالا به یک موضوع بسیار غنی در جهان تبدیل شده.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *