کدام گاز برای کولر گازی بهتر است؟ کپسول گاز R410 یا R22

کدام گاز برای کولر گازی بهتر است؟ کپسول گاز R410 یا R22

همان طور که ممکن است اغلب شما عزیزان بدانید، در سیستم های خنک کننده به خصوص کولر گازی از گازهای مبرد استفاده می شود. اما این مبرد در انواع گوناگونی وجود داشته که هر یک دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. این روزها دغدغه افراد است که کدام گاز برای کولر گازی مناسب می باشد؟ در واقع برای خرید مبرد از تهران فریون شک و تردید زیادی در این مورد که کدام گاز بهتر است.

کپسول گاز کولر R22  و کپسول R410  از جمله مبرد هایی‌ هستند که نسبت به بقیه گازها در سیستم های خنک کننده بیش تر مورد استفاده قرار می گیرند. این گازها به راحتی گرما محیط را جذب کرده و سپس فضا را خنک می کنند. ما در این مقاله از سایت تهران فریون قصد داریم تا در مورد بهترین گاز برای کولر گازی به شما راهنمایی را ارائه دهیم. همچنین در این مطلب در ویژگی های مبرد 410 و r22  را نیز مورد بررسی قرار می دهیم؛ تا شما عزیزان برای خرید گاز فریون بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

اهمیت خرید کپسول  گاز کولر R410  و گاز R22

در ابتدای متن گفتیم که گازهای آر۲۲ و ۴۱۰ از جمله متداول ترین گاز برای کولر گازی  هستند که به عنوان مبرد در سیستم های خنک کننده و تهویه از آن ها استفاده می شود. این نوع مبردها به صورت مایع بوده که می توانند به واسطه جذب گرما محیط خانه را خنک کنند.

به طور معمول هر نوع مبردی باید از یک سری فاز ها عبور کند، سپس این گاز از کمپرسور عبور کرده و از حالت مایع به گاز تبدیل می شود. در مورد خرید کپسول  گاز باید بگوییم که شما باید مبردی را انتخاب کنید که از خاصیت ترمودینامیکی بالایی بهره مند باشد. وجود این مورد در کپسول های کولر گازی باعث می شود تا آن ها غیر سمی و غیرقابل اشتعال باشند.

کدام گاز برای کولر گازی بهتر است؟

برای این که تشخیص بدهیم گاز مبرد R22  برای کولرهای گازی بهتر است یا r410  باید ۵ فاکتور مهم را در نظر بگیریم. این موارد عبارتند از:

  • ویژگی ها
  • میزان کارایی
  • فشار
  • پتناسیل گرما
  • شارژ

تفاوت در ویژگی ها

کسپول گاز کولر R22  به دلیل این که دارای مقدار زیادی کلر است، برای لایه اوزون و همچنین محیط زیست می تواند تاثیرات مخربی را به همراه داشته باشد‌. به همین دلیل هم استفاده از این نوع مبرد در سیستم های خنک کننده ممنوع شده است. اما گاز مبرد R410  فاقد کلر بوده و از مقدار زیادی هیدروفلورکربن تشکیل می شود. همین موضوع باعث شده تا این گاز هیچ اثر مخربی برای لایه اوزون نداشته باشد‌. در حال حاضر نیز این مبرد به عنوان بهترین گاز برای کولر گازی شناخته می شود.

تفاوت گاز R22  با مبرد r410  از نظر عملکرد

کپسول گاز r22  زمانی که در فشار -۱۰.۵۷ قرار بگیرد، می تواند عملکرد مناسبی را از خود نشان دهد  اما در مقایسه با دیگر گازهای مبرد به زمان بیش تری نیاز دارد. چرا که اغلب عوامل این گاز از روغن های معدنی استفاده می کند، درنتیجه مدت زمان بیش تری برای حل شدن آن لازم است.

اما گاز مبرد R410  به این بهترین گاز برای کولر گازی است که می داند به سرعت گرما را جذب کرده و فضا را خنک کند. این امر سبب شده تا کمپرسور فرصتی برای خنک شدن داشته و داغ نکند.  همچنین مبرد۴۱۰ دارای این قابلیت است که می تواند در فشار خیلی بالا نیز به خوبی کار کند.

اهمیت خرید کسپول گاز کولر R410 و گاز R22

اهمیت خریدکپسول گاز  R410 و گاز R22

بهترین گاز برای کولر  از نظر شارژ

گازی که برای شارژ کپسول R22   استفاده می شود، به صورت خشک است. به دلیل این که مبرد ۲۲ بسیار ساده است، قیمت شارژ آن نیز ارزان تر است. اما برای شارژ کپسول گاز  R410  از گازی مایع استفاده می گردد. همچنین این گاز از کارخانه به صورت مستقیم تولید می شود. به دلیل این که مبرد ۴۱۰ دارای پیچیدگی زیادی است، قیمت شارژ آن نیز گران تر خواهد بود.

نتیجه گیری

ما در این مقاله از سایت تهران فریون در مورد بهترین گاز برای کولر گازی به شما اطلاعاتی را ارائه دادیم. از مطالعه این مقاله نتیجه می گیریم که خرید گاز کولر r410  می تواند نسبت به گاز فریون r22  برای کولر گازی بسیار بهتر باشد.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *