جایگزینی کپسول گاز کولر R134

جایگزینی کپسول گاز کولر R134 در خودروسازی

در این مطلب از سایت تهران فریون قصد داریم در مورد جایگزینی کپسول گاز کولر R134  صحبت کنیم. بدون شک شما در زمینه بهترین کپسول گاز برای سیستم های خنک کننده نام مبرد 134 را به وفور شنیده اید؛ این نوع فریون یکی از مبرد های مهم برای کولر گازی، کولر خودرو، یخچال و… است. در ادامه این مقاله به بررسی بهترین جایگزینی کپسول گاز کولر R134 می پردازیم، در صورتی که قصد خرید گاز فریون را برای سیستم خنک کننده مورد نظر خود را دارید، پیشنهاد می شود که حتما در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

شناخت کپسول گاز کولر R134 و جایگزینی کپسول گاز کولر R134

برای این که از جایگزینی کپسول گاز کولر R134  را بهتر درک کنید، لازم است که به طور کلی با این مبرد آشنایی پیدا کنید. در این بخش از مقاله توضیحات جامع و کاملی را در مورد گازهای ۱۳۴ به شما ارائه خواهیم داد.

همان طور که در ابتدای متن گفته شد، فریون r134  یکی از متداول ترین گازها در جهان می باشد. این مبرد به منظور جذب گرما و ایجاد سرما در سیستم های تبرید مورد استفاده قرار می گیرد. کپسول ۱۳۴ در صنایع برودتی دارای جایگاه ویژه ای است. در حال حاضر حدود ۸۰ درصد از کارخانه های تولید کننده دستگاه ها برودتی و یا خودروسازان، این نوع مبرد را به کار می برند.

لازم به ذکر است که گازهای مبرد که مخصوص سیستم های سرمایشی هستند، در انواع مختلفی وجود دارند. هر چه نسل این فریون ها جدید تر می شود از ویژگی های بیش تری بهره مند بوده و ضررات کمتری را به همراه خواهند داشت. جایگزینی کپسول  گاز کولر R134  نیز به این دلیل است که نسل ها قدیمی تر مبرد برای لایه اوزون و محیط زیست آسیب های زیادی را به دنبال داشتند؛ اما این مبرد به دلیل این که کلر ندارد، تاثیرات مخرب کم تری برای لایه اوزون دارد.

با وجود این که خرید گاز مبرد r134   و استفاده از آن در تمامی کشورهای دنیا رواج دارد، اما نمی توان جنبه های منفی آن را انکار کرد. اما با این حال باید گفت که این مبرد امروزه کاربردهای زیادی داشته و به صورت فراوانی استفاده می شود.

جایگزینی کپسول گاز کولر R134 در خودروسازی

چه ویژگی های باعث شده تا جایگزینی کپسول گاز کولر R134  صورت گیرد؟

در مورد دلیل جایگزینی گاز R134 بایستی گفت که این مبرد دارای نقطه جوش بسیار پایینی است. در دستگاه های برودتی نیز پایین بوده نقطه جوش گاز یکی از بهترین فاکتورها به شمار می رود؛ چرا که باعث می شود خنک کنندگی به صورت بهتری انجام شود.

البته در مورد ویژگی های این مبرد باید بگوییم که متاسفانه به شدت و خیلی سریع، رطوبت را به خود جذب می کند. مبرد ۱۳۴ حدود ۵۰ درصد بیش تر نسبت کپسول  گاز R22  دارای جذب رطوبت است. این مورد نمی تواند فاکتور مناسبی برای این نوع فریون باشد.

 

انواع مبرد

تا این بخش از مقاله در خصوص جایگزینی کپسول گاز کولر R134  به شما عزیزان توضیحاتی را ارائه دادیم. در ادامه قصد داریم انواع مبرد گازها را به شما معرفی کنیم. مطالعه این بخش برای کسانی قصد تعویض و خرید کپسول گاز کولر را دارند، به شدت پیشنهاد می‌ شود.

انواع مبردها عبارتند از:

مبرد R11

استفاده از این نوع مبرد بیش برای سیستم های که حجم بالای داشته و فشار کم تری دارند، می تواند مناسب باشد. لازم به ذکر است گاز R11  به دلیل این که قابل اشتعال نیست و هم چنین هیچ گونه سمی ندارد، به عنوان مبرد ایمن به حساب می آید.

 

 

جایگزینی کپسول گاز کولر R134 برای  کپسول گاز کولر R22

گاز مبرد R22  همانند کپسول گاز کولر R134  یکی از بهترین و کاربردی ترین مبردها می باشد‌. به طور معمول برای تولید سیستم ها تبرید و فشار پایین از این نوع مبرد به صورت فراوانی استفاده می گردد.

مبرد 134

این گاز خنک کننده یکی از بهترین مبردهای سرما زا است. به همین خاطر نیز جایگزینی کپسول گاز کولر R134 به وفور مشاهده می شود. این مبرد کاملا بی رنگ و بی بو می باشد. همچنین مبرد r134  در بازار گازهاب برودتی جایگاه بسیار ویژه ای دارد.

دلیل اصلی جایگزینی مبرد R134 در خودرو

دلیل اصلی جایگزینی مبرد R134 در خودرو

 

دلیل اصلی جایگزینی مبرد R134 در خودرو

کپسول گاز کولر 134 می تواند با صورت متعادلی فضا را در کابین اتومبیل ها خنک سازی کند. به همین دلیل استفاده از آن در کولر خودرو به صورت فراوانی انجام می شود.

بیشتر بخوانید:

کدام گاز برای کولر گازی بهتر است؟ کپسول گاز R410 یا R22

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *