معرفی کامل برند و انواع گاز کولیب موجود در بازار

انواع گاز کولیب شامل چه مواردی است؟ برند گاز کولیب یکی از معروف‌ ترین و قدیمی‌ ترین برندهای تولید کننده گازهای صنعتی است. این برند بیشتر به دلیل تولید گاز کولیب معروف است، اما در عین حال، تولید دیگر گازهای صنعتی نیز در سبد تولیدات این برند قرار دارد. برند گاز کولیب تحت لوگوی COLIB فعالیت خود را انجام می ‌دهد.

گاز کولیب که از ترکیب دو گاز آمینی به نام های کلرید متیل ‌آمین و کلرید دی متیل آمین تشکیل شده است، برای کاربردهای مختلفی از جمله تولید شیشه، حفظ سردی مواد غذایی و دارویی، استفاده در موتورهای احتراق داخلی و تصفیه آب استفاده می ‌شود.

گاز کولیب چیست؟

این گاز ، گاز کولیب توسط شرکت گاز کولیب تولید می ‌شود که مستقر در فرانسه است. این شرکت در سال ۱۹۴۶ تاسیس شد و از آن زمان به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان گازهای صنعتی در جهان شناخته می ‌شود.

محصولات این برند شامل گازهای صنعتی از جمله گاز کولیب، اکسیژن، نیتروژن، آرگون، هیدروژن، هلیوم و ترکیبات گازی دیگر مانند ترکیبات گازی اتمسفریک نیز می ‌شود. همچنین، برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان، شرکت گاز کولیب به عنوان یک تامین کننده کامل خدمات گاز، به فروشگاه‌ های آنلاین و فروشگاه‌ های فیزیکی ارائه خدماتی مانند ارائه خدمات فنی و تعمیر و نگهداری بعد از فروش نیز می ‌پردازد.

انواع گاز کولیب در بازار

همانطور که گفته شد: کولیب یک ترکیب شیمیایی است که از دو گاز آمینی با نام‌ های کلرید متیل ‌آمین و کلرید دی متیل آمین تشکیل شده است. با این حال، گاز

کولیب به چند نوع تقسیم می‌ شود که هر کدام از آن ‌ها ممکن است به منظور کاربردهای خاص مورد استفاده قرار گیرند. به عنوان مثال:

کولیب ۴۰

یکی از رایج‌ ترین نوع گاز کولیب است و در تهیه شیشه ‌های عایق حرارتی استفاده می ‌شود.

کولیب ۷۰ در انواع گاز کولیب

این نوع گاز کولیب بیشتر در حفظ سردی مواد غذایی و دارویی مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

کولیب ۸۰

این گاز بیشتر در موتورهای احتراق داخلی به عنوان جایگزینی برای هیدروکربن ‌های فلزی استفاده می‌ شود.

کولیب ۹۰

این نوع گاز کولیب به عنوان یک گاز خنثی کننده در صنایع الکترونیکی و نیز به عنوان یکی از مواد استفاده شده در تصفیه آب به کار می‌ رود.

همچنین، تولید کنندگان مختلف ممکن است ترکیبات گاز کولیب خود را با نام ها و شماره های مختلفی مانند کولیب ۵۰ و ۶۰ نامگذاری کنند. با این حال، بیشتر این نامگذاری ‌ها بر اساس ترکیبی از کلرید متیل‌ آمین و کلرید دی متیل آمین است که در دما و فشار خاص تولید می ‌شود.

کاربرد گاز کولیب در انواع گاز کولیب

گاز کولیب به دلیل داشتن خاصیت خنثی کنندگی و همچنین خاصیت جذب حرارت کم، در بسیاری از صنایع و کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می ‌گیرد. برخی

از کاربردهای در ادامه گفته شده است:

  • به دلیل خاصیت جذب حرارت کم، این گاز به صورت مایع برای حفظ سردی در محیط‌های خنک مورد استفاده قرار می ‌گیرد، به عنوان مثال در محیط‌های حمل و نقل مواد غذایی و دارویی.
  • به دلیل سمیت پایین و عدم ایجاد آلاینده‌ های محیطی، این گاز به عنوان جایگزینی برای هیدروکربن‌ های فلزی در موتورهای احتراق داخلی مورد استفاده قرار می‌ گیرد.
  • این گاز به دلیل خاصیت خنثی کنندگی، به عنوان یک گاز خنثی کننده در صنایع الکترونیکی به کار می ‌رود.
  • به دلیل خاصیت جذب حرارت کم، این گاز به عنوان گاز موثر در شیشه ‌های عایق حرارتی استفاده می ‌شود.
  • این گاز به عنوان یکی از مواد استفاده شده در تصفیه آب و حذف آلودگی‌ های شیمیایی در آب، به کار می ‌رود.
  • مهم است که در هر کاربردی از این گاز، اصول ایمنی و مراقبت‌ های لازم رعایت شود تا از هرگونه صدمه ‌ای جلوگیری شود.

معایب استفاده از گاز کولیب

استفاده از گاز کولیب در برخی موارد ممکن است با معایبی همراه باشد. برخی از مشکلات مرتبط با استفاده از گاز کولیب شامل موارد هایی همچون:

  • سمی بودن
  • قابل انفجار بودن
  • نیاز به تجهیزات خاص
  • قیمت بالا

برخی از محدودیت ‌های کاربردی

در نتیجه، استفاده از گاز کولیب در صنایع و کاربردهای خاصی مانند تولید شیشه و تصفیه آب بسیار مفید است. اما در همه شرایط، لازم است که شرایط ایمنی لازم را رعایت کرده.

همچنین شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص گازهای مبرد و فریون ها و سایر برندهای گاز مبرد به بخش مقالات ما در سایت تهران فریون مراجعه نمایید. از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید از شما عزیزان کمال تشکر را داریم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *