فروش گاز 22

گازهای یخچالی و کولر را بهتر بشناسید

تا پیش از آمدن گازهای یخچالی و کولر استفاده از وسایل سرمایشی ممکن نبود. با کمک گازهای مبرد صنعت جدیدی راه افتاد تا راه وسایل سرمایشی را به خانه‌ها باز کنند. در ابتدا گازهای یخچالی و کولر از نوع گازهایی بودند که با تحقیق مشخص شد، به لایه ازون آسیب وارد می‌کنند. پس از اینکه استفاده از این گازها در کشورهای جهان اول ممنوع اعلام شد، گازهای یخچالی و کولری جدیدتری به بازار راه یافت که نه تنها لایه ازون را تخریب نمی‌کنند بلکه کارایی و بازدهی بالاتری نسبت به گازهای CFC دارند.
با این حال گازهای یخچالی و کولر معمولاً آسیب به محیط زیست می‌زنند. این گازها اثر گلخانه‌ای دارند و باعث گرم‌تر شدن دمای هوای کره زمین می‌شوند. در آینده ممکن است گازهای مبردی ساخته شوند که این اثر تخریب کننده را هم نداشته باشد. درباره گازهای یخچالی و کولر در ادامه بیشتر بدانید.
گازهای مبرد در یخچال‌های اولیه
در گذشته از گاز آمونیاک برای سردسازی یخچال‌ها استفاده می‌شد اما از آن جایی که آمونیاک ماده ای خطرناک برای انسان است و در صورت نشتی امکان خفگی و انفجار را برای مصرف کنندگان به همراه دارد، استفاده از این گاز منسوخ شده است. پس از آن از گازهای مبرد بی‌بو و غیر اشتعال‌زا که حدوداً از 12 ترکیب تشکیل می‌شدند استفاده شد. این گازها برای لایه ازون مخرب بودند و اکنون از آن‌ها در کشورهای جهان اول استفاده نمی‌شود. محققان در حال حاضر در حال ساخت گازهای مبرد جدیدند. گازهای جدیدی به بازار راه یافته‌اند که به لایه ازون آسیب وارد نمی‌کنند.
انواع گازهای یخچالی و کولر را بشناسید.
گاز فریون R502
این گاز در انواع یخچال‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. یخچال‌های فروشگاه‌های مواد غذایی می‌توانند از این گاز پر شوند. از گاز فریون R502 در دستگاه‌های بستنی‌ساز نیزاستفاده می‌شود. در کارخانه‌هایی که هنگام تولید نیاز به دستگاه‌های خنک کننده دارند، گاز فریون R502 برای خنک سازی در مخزن‌های 5 تنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر مصارف آن می‌توان به استفاده در صنعت داروسازی و غذایی، استفاده در چیلرها و پمپ‌های حرارتی اشاره کرد.
گاز فریون R22
این گاز مبرد، در انواع سردکننده‌ها به کار می‌رود و کارایی بالایی دارد. از خصوصیات این گاز می‌توان به غیر خورنده بودن و غیر اشتعال‌زا بودن آن اشاره کرد. از کپسول R22 در چیلرها و پمپ‌های حرارتی نیز استفاده می‌شود. استفاده از گاز R22 حدوداً 15 سالی است که رایج شده است. با این حال گازهای بهتری هم به بازار آمده‌اند که می‌توانند جایگزین مناسبی برای آن‌ها باشند.
گاز فریون R404A
یکی از بهترین گازهای مبرد یخچالی که در ساخت چیلرها هم به کار می‌رود، فروش گاز مبرد R404A است. این گاز یک گاز مخلوط از سه ترکیب R12، R502 و R22 می‌باشد. از این رو باید هنگام شارژ به صورت مایع به دستگاه تزریق شود تا نسبت ترکیبات آن دستخوش تغییرات نشود.
گاز مبرد R134a
این گاز یخچالی یکی از پرکاربردترین گازهای مبرد است که در دسته هالوآلکان‌ها قرار می‌گیرد. خواص ترمودینامیکی این گاز مشابه گاز R12 است با این تفاوت که R12 مخرب محیط زیست است و R134A آسیبی به لایه ازون وارد نمی‌کند. از این رو R134A جایگزین مناسبی برای گازهای مبرد R12 است. از این گاز یخچالی و کولر نه تنها در یخچال سازی و کولرسازی استفاده می‌شود بلکه برای تجهیزات خنک کننده خودرو و خنک سازی کامپیوتر نیز از آن بهره می‌گیرند.
گاز فریونی R407C
با این که جایگزین های متعددی برای گاز R22 وجود دارد اما R407C شبیه ترین گاز به گاز R22 است و از طرفی مضرات و آسیب‌های محیط زیستی R22 را ندارد. این گاز مخلوطی از گاز فریونی R125، R32 و R134A است. گازهای مخلوط باید به صورت مایع به دستگاه تزریق شوند چرا که درصد نسبت مشخصی دارند و اگر به صورت گاز تزریق شوند، میزان نسبت‌های آن‌ها تغییر خواهد کرد.
برای پر کردن گازهای یخچالی و کولر باید پیش از انتخاب گاز، تحقیقات کاملی را انجام دهید. شما می‌توانید از مشاورین تهران فریون کمک بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *