دلایل چین جهت تولید مبردهای HCFC به جای مبردهای طبیعی:

چین به صورت واضح اعلام داشته که برنامه ای برای افزایش تولید مبردهای طبیعی خواهد داشت برای استفاده به جای گازهای HCFC.به خاطر پایین تر بودن GWP این گازهای مبرد طبیعی نسبت به HCFCها. بر طبق گفته سازمان تجارت جهانی بعد از افزایش دمای کره زمین و وخامت جو زمین تمایل تمامی کشورهای تولید کننده گازهای مبرد واز جمله HCFCها اینست که بر روی گازهای فریون طبیعی مانند گاز آمونیاک روی بیاورند؛ همانند گذشته.

اولین اصلاحیه و جایگزینی گازهایHCFC از جمله مهمترین آن ها یعنی گاز فریون R22, در ماه جون توسط چین در مجله توسعه اقتصادی جهانی منتشر یافت. نشریه رسمی سازمان FECO اعلام داشته که تحقیقات راجع به جایگزینی و خلاص شدن از گاز R22 در چین آغاز شده.

بر طبق گفته این نشریه از زمانی که پروتکل مونترال چین را بابت کم کردن تولیدات HCFCها تحت فشار گذاشته از این رو این کشور تصمیم به اجرای پروژهای تحقیقاتی درباره گازهای مبرد طبیعی گرفته است. از 12 گاز عملیاتی و معرفی شده در این پروژه 10 تای آنان طبیعی است و فقط 1 عدد از آنان HFC-R32 است.

البته با توجه به در نظر گرفتن سرمایه گذاری تحقیق ,تولید ,پیش طراحی و بسیاری عملیات تکنیکی لازم دیگر از جمله آتش زا بودن R290 در درون سیستم های تهویه مطبوع تقریبا این پروژه سه سال زمان می برد تا به تحقق بنشیند.

این پروژه نیز مورد حمایت دولت چین و سازمان محیط زیست آن کشور نیز قرار دارد و پیش بینی می شود تا چند سال آینده مبردهای طبیعی سهم بسزایی در بازار فریون ها داشته باشند.

البته این پروژه با استقبال خوبی از طرف مردم کشور چین نیز مواجه شده است چون در مصاحبه ای که با اکثر تعمیرکاران و سهام داران کارخانجات ,تاسیسات برودتی انجام پذیرفت ؛اعلام کردند این کار اول برای کره زمین بسیار عالی خواهد بود در ثانی ما مجبور به تغییر گاز فریون مصرفی شده ایم پس ما نیز باید با این امر همکاری داشته باشیم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *