شارژ گاز یخچال فریزر R410

شارژ گاز یخچال فریزر

سالیان زیادی است که گازهای مبرد در سیستم های خنک کننده همانند یخچال فریزر، کولرگازی، سیستم تهویه مطبوع و…. مورد استفاده قرار می گیرند و خوشبختانه تا به امروز نیز نتیجه مطلوبی در این سیستم ها داشته اند‌. در مطالب قبلی نیز گفته شد که مبرد‌ها یا همان گازهای فریون در انواع مختلفی وجود دارند. نسل قدیمی این گازها برای محیط زیست بسیار مضر بوده اما هرچه رو به جلو می رویم متوجه خواهیم شد که نمونه های جدیدتر دارای تاثیرات مخرب کم تری هستند. زیرا محققان درصدد تولید گاز فریونی هستند که هیچ ضرری نداشته باشد. وجود این گاز در یخچال فریزرها از اهمیت بسزایی برخوردار است. زیرا تمام هوای خنک داخل دستگاه توسط آن مهیا می‌شود. همچنین شارژ گاز یخچال فریزر نیست از اهمیت به سزایی برخوردار است؛ زیرا پس از مدتی به اتمام می رسد.

 

برای شارژ گاز 410 که از جمله مبردهای‌ قابل استفاده از یخچال فریزر است، بایستی حتما به یکسری نکات توجه ویژه ای داشت. در ادامه با ما همراه باشید تا در این خصوص اطلاعات بیشتری را به شما عزیزان ارائه دهیم.

 

معرفی مبرد r410 برای یخچال

پیش از این که درمورد شارژ گاز یخچال فریزر توضیحاتی را بیان کنیم، لازم است تا مبرد r410 را به صورت مختصر به شما معرفی کنیم.

در واقع این گاز فریون یکی از بهترین و کم ضررین گازهای مبرد بوده که در حال حاضر مورد استقبال بسیار تولید کنندگان قرار گرفته است. حتی اکثر خودروسازان برای گاز کولر ماشین از این نوع مبرد استفاده می کنند. لازم است بدانید که گاز R134 در حقیقت از چندین گاز تشکیل شده که از جمله آن ها می توان به r32  و R125  اشاره کرد. نقطه جوش آن نیز بسیار پایین بوده و هیچ تاثیر مخربی برای لایه ازون و محیط زیست ندارد.

به همین خاطر سازندگان سیستم های برودتی ترجیح می دهند تا از  کپسول گاز R134 در محصولات خود استفاده کنند. در ادامه درمورد شارژ گاز یخچال فریزر r410  بیش تر توضیح می دهیم.

 

نحوه شارژ گاز یخچال

شارژ گاز یخچال از کارهای بسیار حساس است که باید حتما توسط تکنسین ها و افراد متخصص انجام گیرد. این امر نیازمند توجه به نکات مهمی است. در صورتی که شارژ کپسول به درستی انجام نشود، گاز نشتی پیدا کرده و ممکن است خسارات زیادی به یخچال وارد شود.

 

مراحل شارژ گاز r410 در یخچال

اولین موردی که برای شارژ کردن گاز یخچال به آن توجه کنید، نوع گاز و مقدار استفاده شده در آن می‌ باشد؛ زیرا در هریک از دستگاه ها میزان استفاده از گاز مبرد متفاوت می باشد.

پس از این که نسبت به نوع و مقدار گاز مبرد آگاه شدید، باید از کم شدن گاز خنک کننده یخچال اطمینان حاصل کنید. برای این کار لازم از ابزاری به نام گیج مانوفیلد استفاده کنید.

 

نکات مهم برای شارژ گاز یخچال R410

همان طور که گفته شد برای شارژ گاز فریون یخچال فریزر لازم تا حتما به یک سری نکات مهم توجه کنید. این نکات عبارتند از:

  • پیش از این که برای شارژ گاز فریون اقدام کنید، بهتر است در ابتدا محل نشت را پیدا کنید؛ زیرا گاز کولر خود به خود تمام نمی شود و این مشکل بدون شک به دلیل وجود نشتی گاز در یخچال است.
  • قبل از شروع شارژ گاز بایستی سیستم را وکیوم کرد.
  • لازم است بدانید که مبرد R410 به صورت مایع شارژ می شود.
  • در زمان شارژ در صورتی که از گیج مانوفیلد استفاده می کنید، لازم است که حتما فشار گیج مانوفیلد بسیار بالا باشد. چون مبرد ۴۱۰ نسبت به گاز R22 به فشار بسیار بیشتری نیاز دارد.

 

معرفی مبرد r410 برای یخچال

جمع بندی

همان طور که گفته شد در تمامی سیستم های سرمایشی و خنک کننده از گازی با عنوان مبرد یا همان گاز فریون استفاده می شود. این گاز ها در انواع مختلفی بوده که هریک ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. برخی از این مبرد ها برای محیط زیست و لایه اوزون مضر بوده و برخی دیگر به مراتب آسیب کم تری را به همراه خواهند داشت. تمامی گازهای فریون ممکن روزی تمام شوند که در این صورت بایستی جهت شارژ آن ها اقدام کرد.

با وجود توضیحات بالا همچنان توصیه می شود که برای شارژ گاز یخچال حتما از افراد متخصص کمک بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *