قیمت گاز فریون

قیمت گاز فریون چگونه تعیین میشود

قیمت گاز فریون چگونه تعیین میشود

بدون ‌شک شما نیز حداقل یک ‌بار نام گاز فریون و یا گاز مبرد را شنیده اید. در واقع این گازها به ‌عنوان ماده‌ خنک‌کننده در سیستم ‌های تبرید به کار می‌روند، تا بتوان از این طریق گرمای محیط را جذب کرده و فضا را خنک ‌سازی کرد. گازهای فریون از سالیان بسیار پیش مورد استفاده بشر قرار می‌ گرفتند و هر چه نسل آن‌ها رو به جلو می‌رود، عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهند. لازم است بدانید که این مبردها در مدل‌های مختلفی وجود دارد که هر یک دارای کاربرد، ویژگی‌ها وخواص منحصر به‌ فردی هستند. در حال حاضر کپسول گاز کولر ۱۳۴ ۴۰۴ ۴۱۰ و ۲۲ هستند که به وفور در سیستم های تبرید مورد استفاده قرار می گیرد. هستند در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی قیمت گاز فریون پرداخته و در مورد عوامل تاثیر گذار در آن توضیحاتی را بیان کنیم.

شایان ذکر است که استفاده از گاز مبرد این روزها در صنایع مختلف از اهمیت ویژه برخوردار است. به همین خاطر تمامی تولید کنندگان به دنبال خرید و فروش کپسول گاز فریون با قیمت مناسب هستند. در وهله اول باید بگوییم که قیمت انواع گاز فریون به عوامل مختلفی بستگی دارد و براساس فاکتورهای خاص تعیین می‌شود. اما چنانچه شما به‌ دنبال خرید گاز مبرد در مدل‌های مختلف از برترین برندهای دنیا هستید، می‌توانید به سایت ما مراجعه کرده و این محصولات را با مناسب ‌ترین قیمت بازار خریداری کنید، تا از طریق بتوانید در زمان و همچنین هزینه‌ای که در نظر گرفته صرفه‌جویی نمایید. برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت گازهای فریون حتما در ادامه ما را همراهی کنید.

گاز فریون برای سیستم های برودتی

پیش از اینکه در مورد قیمت گاز فریون صحبت کنیم، لازم است بگویم که استفاده از انواع گاز فریون در سیستم های تبرید دارای اهمیت ویژه‌ای است. البته که تولید کنندگان و کسانی که قصد خرید گاز و خنک کننده برای یخچال کولر گازی و سیستم های تهویه مطبوع را دارند، باید حتماً به نوع مبر، ویژگی ها و عملکرد آن توجه کنند؛ تا بتوانند فریون مناسبی را برای دستگاه مورد نظر خود انتخاب کنند.
در حال حاضر به دلیل ضرورت استفاده از گاز فریون برندهای مطرح در سراسر دنیا به تولید این گاز می پردازند و بر اساس کیفیت محصول خود قیمت های متفاوتی را برای گاز فریون در نظر می‌گیرند.خوشبختانه در سراسر کشور فروشگاه به صورت آنلاین و اینترنتی به فروش گازهای مبرد می‌پردازند.به جرات می‌توان گفت که وجود آن در سیستم های تبرید دارای اهمیت ویژه ای است. به عبارت دیگر گاز مبرد یک عضو جدا نشدنی در این سیستم ها به حساب می آید. در زمان های گذشته گازهای آر ۱۲ بیشتر جهت استفاده در سیستم‌ های تبرید کاربرد داشت. اما با وجود تحقیقات بسیار مشخص شد که این محصولات برای محیط زیست برای اوزون مضر هستند و سپس نسل‌ های جدید گاز های فریونی به میان آمدند که هر کدام به مراتب دارای آسیب کمتر و عملکرد بهتری هستند. قیمت آن ها نیز بر اساس برند سازنده نیز تعیین خواهد شد و شما باید برای صرفه جویی در هزینه های خود به خوبی در خصوص انواع برندها تحقیق کنید.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت گاز فریون

در ابتدای مطلب گفته شد عوامل متعددی وجود دارند که می‌توانند به صورت مستقیم روی قیمت گاز فریون تاثیر بگذارند. در حقیقت فروشندگان بر اساس معیارهای خاصی قیمتی را برای مدل های مختلف گاز فریون در نظر می‌گیرند که از جمله این فاکتور ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برند تولید کننده گاز فریون

در حال حاضر برند های متعددی به تولید گاز فریون می‌پردازند و ممکن است محصولات آن ها از نظر کیفی با یکدیگر متفاوت باشد. یکی از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت گاز مبرد برند سازنده آن است.

وزن کپسول گاز مبرد

فریون در وزن های متفاوتی به تولید می‌رسد و این مورد نیز در قیمت آن تاثیر گذار خواهد بود.

میزان کیفیت گاز مبرد

طبیعتا هرچه کیفیت گاز فریون بهتر باشد، قیمت آن بیشتر بوده اما بازدهی بالاتری دارد. بنابراین می توان گفت که یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر قیمت گاز فریون میزان عملکرد و غلظت آن می باشد.

نسل جدید یا قدیمی گاز فریون

گازهای فریون نسل قدیمی دارای قیمت کمتری نسبت به گروه های نسل جدید هستند .اما عملکرد آن ها ضعیف تر بوده و ممکن است آسیب های زیادی را برای لایه اوزون و محیط زیست به همراه داشته باشند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *