بهترین مبرد در صنعت خودرو سازی

بهترین مبرد در صنعت خودرو سازی

گاز مبرد از جمله گازهایی است که در بیشتر سیستم های تبرید استفاده می شود. این نوع گاز ها به دلیل این که می توانند به خوبی گرما محیط را جذب کرده و سپس محیط را خنک کنند، به وفور در اغلب دستگاه ها برودتی خنک کننده نظیر کولر گازی، کولر خودرو، انواع یخچال ها و…. به کار می روند. گازهای فریون دارای انواع مختلفی بوده که هریک از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار هستند. هر کدام از گازهای مبرد مثل کپسول گاز R22،R401،R407،  و…. در صنایع به خصوصی به کار گرفته می شوند. ما در این مقاله از سایت تهران فریون قصد داریم در مورد مبرد در صنعت خودرو سازی صحبت کنیم. در واقع این مبرد همان گاز R134  است، که به دلیل خواص منحصر به فردی که دارد، مورد توجه اغلب خودرو سازان قرار گرفته است.

استفاده از مبرد ۱۳۴ در صنعت خودرو سازی بسیار رایج است؛ چرا که این نوع گاز می تواند بهترین محصولی باشد که در کولر های خودرو، فضا را خنک سازی کند. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد این کپسول گاز صحبت کنیم. همچنین در صورتی که در صنایع خودرو سازی فعال هستید. می توانید جهت خرید کپسول گاز کولر ماشین R134 با کارشناسان تهران فریون ارتباط برقرار کنید.

 

معرفی بهترین مبرد در صنعت خودرو سازی

به دلیل این که کپسول گاز کولر r134  در صنایع خودرو سازی جایگاه ویژه ای داشته و برای تمامی کولر های موجود در خودرو از آن استفاده می شود.به گاز کولر ماشین نیز آن را می شناسند. این مبرد از جمله معروف ترین گاز ها است که می توان از آن در سیستم های برودتی گوناگونی استفاده کرد.

نام گذاری این مبرد توسط تترافلورواتان انجام  شده است. همچنین این گاز زیر مجموعه خانواده هیدروفلورکربن می باشد. فرمول شیمیایی بهترین مبرد در صنعت خودرو سازی CF3CH2  می باشد. خاصیت گاز فریون ۱۳۴ بسیار زیاده و برای سیستم های خنک کننده انتخاب بسیار مناسبی است.چرا که نقطه جوش بسیار پایینی داشته و از طرفی دیگر بدون و رنگ است. علاوه تمام این موارد می توان به این مورد اشاره کرد. که کپسول گاز خودرو R134 غیر قابل اشتعال بوده و هیچ آسیبی به محیط زیست نمی رساند. در واقع به خاطر همین دلایل است که در صنعت خودروسازی به وفور از این گاز مبرد استفاده می گردد.

 

بایستی بگوییم که استفاده از مبرد ۱۳۴ تنها برای کولر های خودرو نبوده و این گاز در سیستم های برودتی تراکمی، صنعت پلاستیک، دارو سازی، گازهای تمیز کننده، یخچال ها و… نیز به صورت زیادی مورد استفاده تولید کنندگان قرار می گیرد.

 

چرا در صنعت خودرو سازی از کسپول گاز کولر R134  استفاده می شود؟

در واقع کسپول گاز کولر R134 دارای تاریخچه ای قدیمی است. در ابتدا برای خنک سازی محیط از گاز مبرد R12  و یا R22  استفاده می شد، اما محققان پس از مدتی دریافتند که این دو نوع مبرد به مراتب موجب تخریب لایه اوزون شده و به محیط زیست نیز آسیب های جبران ناپذیری می رسانند. بنابراین به دنبال یک جایگزین برای این گاز ها گشتند، در حال حاضر کسپول گاز کولر خودرو R134 به عنوان بهترین مبرد جایگزین گاز ۲۲ شناخته می شود که محبوبیت زیادی دارد.

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چرا گاز مبرد۱۳۴ تا این حد محبوبیت داشته و به بهترین مبرد در صنعت خودرو سازی تبدیل شده است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این مبرد از نظر خواص ترمودینامیکی شباهت بسیار زیادی به گازهای r22  و R12  دارد. اما از طرفی فاقد کلر بوده و هیچ آسیبی به محیط زیست و لایه اوزون نمی رساند. به همین دلیل خرید کسپول گاز کولر 134 توسط خودروسازان به وفور انجام می‌ شود. چرا که این گاز می تواند به خوبی فضا را خنک کرده و تاثیر مخربی نیز در مقایسه با مبرد های نسل قبلی ندارد‌.

 

معرفی بهترین مبرد در صنعت خودرو سازی

معرفی بهترین مبرد در صنعت خودرو سازی

روغن مناسب برای مبرد R134

در واقع هر یک مبرد ها با روغن های به خصوصی سازگاری دارند. از جمله روغن هایی که با بهترین مبرد در صنعت خودروسازی، سازگاری دارند، می توان به روغن پلی استر، پلی آلکالین اشاره کرد. لازم به ذکر کع این مبرد به هیچ با روغن هایی معدنی هستند سازگار نبوده و نمی توان از آن در کمپرسور استفاده کرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *