معرفی گاز مبرد R407

معرفی گاز مبرد R407

گاز مبرد R407  که معمولا به آن گاز r407c نیز گفته می شود. یکی از کاربردی مبرد های قابل استفاده در سیستم های برودتی می باشد. این کپسول گاز کولر به صورتی ترکیبی بوده که در آن از گاز های هیدروفلور کربن استفاده شده و به عنوان یک سرما زا بسیار قوی به شمار می رود.‌

ترکیبات این مبرد شامل گازهای زئوتروپیک، دیفلورومتان، تترافلورواتان و پنتافلوروتنان است. در واقع گاز دی فلورومتان جهت تولید ظرفیت گرما می باشد، همچنین نوع پنتافلروانان موجب پایین آمدن قابلیت اشتعال مبرد ها شده و نوع تارت فلورومتان نیز سبب پایین آمدن فشار می شود. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا در مورد مبرد r407.   توضیحات کامل تری را به شما ارائه دهیم.

 

ویژگی های گاز مبرد R407c

می توان گفت که این کپسول گاز کولر، دارای ویژگی های مختلفی است که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دما تخلیه پایین
  • مطابقت کامل با ظرفیت
  • جریان گاز مشابه با کپسول گاز کولر R22 که باعث می شود که هیچ یک از اجزا سیستم تغییر نکند.
  • سازگار با روغن های پلی استر

 

گاز های مبرد در شرایط خاصی تمام گرما را در فضا جذب کرده و آن را به هوایی خنک تبدیل می کنند. به عبارت دیگر گاز مبرد R407  تمام دمای محیط اطراف را به خود جذب کرده و به وسیله آن فضا را به طور کامل خنک سازی می نماید. لازم به ذکر است که مبرد ها قادر نیستند تا به تنهایی در فضا هوای خنکی را ایجاد کنند، آن ها برای این کار به دستگاهی نیاز دارند تا به عنوان نوعی تبخیر کننده عمل کند، هم چنین این گاز ها حتما به وجود یک کمپرسور در دستگاه های تبرید احتیاج دارند.

به طور کلی انواع گاز های خنک کننده طبق قانون پویی عمل کرده و از آن استفاده می نمایند. قانون پویی این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان به راحتی مایع را به گاز و یا گاز را به مایع تبدیل نمود. به دلیل این ویژگی خاص در گاز های مبرد،  از این کپسول در سیستم های سرمایشی همانند یخچال فریزر، کولر و… استفاده می نمایند. بر اساس قانون مذکور تغییر یافتن حالات یک ماده به ماده دیگر تنها از راه منتقل شده گرما، انجام پذیر می باشد.

 

گاز مبرد r407 c  چگونه محیط را خنک سازی می کند؟

بایستی گفت در تمام سیستم های خنک کننده، اصول و قواعد کار به یک صورت است. در همه دستگاه تبرید باید گاز مبرد R407   از قسمت های اصلی سیستم یعنی قسمت تبخیر و انبساط عبور نماید تا هوای گرم محیط را به خود جذب کرده و آن را به فضای دیگری منتقل کند.  مبرد هوایی که در خنک کنندگی به عنوان عناصر اصلی عمل می کنند، قادر هستند تا فضا را به طور کامل مطبوع کرده و توسط چرخه خنک سازی گرمایی را که در محیط وجود دارد به طور کامل از میان ببرند.

معمولا کپسول گاز کولر R407  نارنجی بسیار تیره است. این گاز مبرد به گونه ای طراحی شده است که شباهت بسیار زیادی به مبرد r22   دارد و در واقع جایگزینی برای این گاز مبرد در نظر گرفته شده است، زیرا تمامی خصوصیات حرارتی و ترمودینامیکی آن به کپسول گاز کولر خودرو R22.  شبیه می باشد؛ به همین دلیل هنگام تعویض گاز مبرد R407c.  با مبردR22   دیگر نیاز به تغییر دادن اجزای سیستم تبرید نیست.

همچنین می توان این گاز را در دستگاه های تهویه مطبوع خانگی یا صنعتی، سیستم های تبرید در دمای بسیار بالا، سردخانه و یا یخچال های فروشگاهی مورد استفاده قرار داد. در مورد سازگاری با روغن ها نیز باید گفت که مبرد r407  با روان کننده مصنوعی POE  دارای سازگاری می باشد. از نظر زیست محیطی نیز این کپسول گاز خنک کننده مورد تایید قرار گرفته و هیچ تاثیرات مخربی به همراه نخواهد داشت.

گاز مبرد R407

گاز مبرد R407 . تهران فریون

 

معایب خرید گاز R407c

گاز مبرد R407c در کنار ویژگی های و مزایای که دارد، از معایبی نیز برخوردار است. یکی جنبه های منفی این مبرد، نشتی گاز در آن می باشد.  همان طور که در ابتدای متن گفته شد، گاز مبرد آر۴۰۷ تشکیل شده از سه نوع گاز مبرد هستند. در صورتی که این کپسول خنک کننده دچار نشتی شود، ترکیبات موجود در آن به هم خورده و گاز های موجود در آن با مقدار های متفاوتی کاهش پیدا می کنند.

 

علاوه براین قضایا، گاز مبرد R407C جایگزین مناسبی برای مبرد R22 می باشد . برای آگاهی بیشتر از این موضوع می توانید به صفحه ی زیر مراجعه کنید :

آشنایی با گاز مبرد R407C جایگزین مناسبی برای مبرد R22

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *