فروش گازهای برودتی

فروش گاز های برودتی، کولر، یخچال و سردخانه

فروش گازهای برودتی کولر، یخچال و سردخانه به چه شکلی است؟ آیا شما با نحوه خرید و فروش، مشخصات، ویژگی‌ ها و موارد موثر بر قیمت این نوع گازها آشنا هستید؟ گاز برودتی در واقع به گازی گفته می‌ شود که در بسیاری از وسایل برودتی استفاده می‌ شود.

این گاز یک ماده یا مخلوط مایع است که جهت انتقال دادن فازهای گاز به مایع یا مایع به گاز در این گونه وسایل استفاده می‌ شود. بنابراین همواره فروش گاز برودتی کولر، یخچال سردخانه و غیره از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. گاز هایی با نام های r134 ،r22، گاز فریون r23 و … به عنوان گاز برودتی شناخته می شوند. در این مقاله قصد داریم فروش گازهای برودتی کولر، یخچال و سردخانه را بررسی کنیم.

فروش گازهای برودتی کولر، یخچال و سردخانه

گازهای برودتی معمولاً از مواد مختلفی تشکیل می‌ شوند و به دو صورت طبیعی و غیر طبیعی وجود دارند.

بنابراین هنگام خرید و فروش گازهای برودتی نکات بسیار زیادی وجود دارند که باید آن ها را مدنظر داشته باشید، چون این گازها ارتباط مستقیمی با گرم شدن زمین، تخریب محیط زیست و سوراخ شدن لایه اوزون دارند. پس طبیعی است که دقت لازم و کافی در خصوص انتخاب آن را به خرج دهید.

در گذشته از فلوئورو کربن به عنوان گازهای برودتی استفاده می‌ کردند، این گاز خواص ترمودینامیکی داشت، اما علاوه بر چنین ویژگی مهمی، گازهای برودتی باید غیر سمی و غیر قابل اشتعال باشند، نقطه جوش آن ها زیر دمای مورد نظر ما باشد، دمای تبخیر بالایی داشته باشند، دارای چگالی متوسط مایع باشند و تراکم آن ها نیز نسبتاً بالا باشد.

کلیه این موارد جزء ویژگی‌ هایی هستند که یک گاز مبرد ترمودینامیکی باید آن ها را دارا باشد. وسایلی که از گازهای برودتی استفاده می‌ کنند شامل کمپرسورهای صنعتی، دستگاه‌ های انجماد سریع، دستگاه‌ های تهویه مطبوع، یخچال‌ ها و غیره هستند.

در هنگام فروش گازهای مبرد توجه کنید که این گازها نباید هرگز با یک دیگر مخلوط شوند یا به بیرون از محفظه خود نشتی پیدا کنند، چون برخی از آن ها قابل اشتعال هستند. علاوه بر آن که سمی و خطرناک نیز می‌ باشند.

فروش گازهای برودتی برای سرویس

موارد تاثیرگذار بر فروش گازهای مبرد

در هنگام خرید و فروش گازهای مبرد چند نکته مهم را مدنظر قرار دهید و با توجه به آن اقدام به خرید و فروش گازهای برودتی کنید. این نکات عبارتند از:

1. غیر سمی و غیر قابل اشتعال بودن

باید گاز مبرد یا گاز فریون مورد استفاده غیر سمی و غیر قابل اشتعال باشد، چون در این صورت اگر کوچک‌ ترین نشتی از محفظه خود پیدا کند، محیط را آلوده کرده و موجب آتش سوزی می‌ شود. حتی ممکن است خسارت‌ های زیان باری را به محیط وارد کند.

2. خطر کمتر برای لایه اوزون و محیط زیست

ویژگی دیگری که یک گاز مبرد استاندارد باید از آن برخوردار باشد و در هنگام فروش گازهای برودتی مورد توجه قرار می‌ گیرد عدم آلودگی برای محیط زیست و گرم شدن زمین است.

یعنی این گازها نباید هیچ گونه خطری برای محیط پیرامون و لایه اوزون داشته باشند. همین موضوع موجب شده است که برخی از گازهای مبرد قدیمی مانند فلوئورو کربن از رده خارج شوند و استفاده از آن ها ممنوع شود.

3. برند گاز مبرد

علاوه بر مطالبی که ذکر کردیم در خصوص گاز فریون یا گاز کولر یا گاز مبرد مارک و برندی که آن را تولید می‌ کند، اهمیت پیدا می‌ کند. یعنی اگر گاز از کیفیت بالایی برخوردار باشد، می‌ توان گفت یک گاز استاندارد است و دارای ایمنی‌ های لازم می‌ باشد.

پس سعی کنید پیش از خرید و فروش گازهای برودتی برند آن را مشخص کنید. از معروف‌ ترین برندهایی که بهترین گازهای مبرد را تولید می‌ کنند برند فریون، ایسکون، دپونت و رفریجرانت و… است که گازهای مبرد را با کیفیت مطلوب به بازار عرضه می‌ کنند.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله فروش گازهای برودتی کولر، یخچال و سردخانه را بررسی کردیم. گفتیم که این گازها چه ویژگی‌ هایی دارند و هنگام فروش آن ها به چه مواردی باید توجه داشته باشید که از آن جمله کیفیت، برند تولید کننده و ایمنی‌ های لازم می‌ باشد.

در سایت تهران فریون با انواع گازهای مبرد، نحوه فروش گازهای مبرد، ویژگی‌ ها و مشخصات گازهای مبرد استاندارد و غیره آشنا شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *