هر آن چه باید در مورد شارژ گاز کولر خودرو بدانید

هر آن چه باید در مورد شارژ گاز کولر خودرو بدانید

همان طور که بهتر می دانید، کولر خودرو با استفاده از گاز های مبرد می توان فضای داخل ماشین را خنک سازی کنند. به این صورت که این گاز ها گرمای اطراف را جذاب کرده و هوای خنک را به محیط تزریق می کنند.  وجود برخی مشکلات در عملکرد کولر می تواند میزان سرما دهی را تا حد بسیار زیادی تحت تاثیر قرار دهد. در صورتی که متوجه شدید که میزان سرما دهی دراتوموبیل کاهش پیدا کرده است، لازم تا هر چه سریع تر نسبت به تعمیر آن ها اقدام کنید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید، تا در مورد شارژ گاز کولر خودرو توضیحاتی را به شما عزیزان ارائه دهیم.

از جمله بهترین گازهای مبرد مناسب برای کولر اتوموبیل می توان به مبرد هایی نظیر R22،R410، R134  اشاره کرد. این نوع فریون دارای خواص ترمودینامیکی بوده و از نقطه جوش بسیار پایینی برخوردار هستند، به همین خاطر بهترین انتخاب برای سیستم های تبرید و خنک کننده به شمار می روند. اما پس از مدتی گاز موجود در این کپسول ها به اتمام رسیده و بایستی جهت شارژ آن ها اقدام کنید.

 

از کجا بفهمیم کپسول گاز کولر خودرو تمام شده است؟

ممکن است برای شما نیز این اتفاق رخ داده باشد که پس از مدتی، متوجه شده باشید که میزان سرما دهی کولر خودرو کم شده است. این اتفاق بیش تر در فصل تابستان که میزان استفاده از سیستم خنک کننده بیش تر است، اتفاق می افتد.  این مشکل زمانی که به صورت مداوم با اتومبیل رانندگی می کنید و گاز زیادی می دهید، به وجود می آید. همچنین کم شدن سرما کولر ماشین می‌ تواند بنا به دلایل دیگری نظیر خراب شدن فن کندانسور، فرسودگی یا شل بودن تسمه و تمام شدن شارژ گاز مبرد باشد.

همان طور گفته شد یکی از ساده ترین روش هایی که می توان از طریق آن متوجه اتمام کپسول گاز کولر شد، پایین آمدن میزان سرما آن می باشد.  اما برای تشخیص کاهش گاز می توان از روش های دیگری نیز استفاده کرد. یکی از بهترین راه ها بررسی میزان مبرد با استفاده از گیج فشار سنج می باشد.  هنگامی که فشار سنج به خودرو اتصال پیدا می کند، می توان مقدار گاز موجود در کولر خودرو را نیز تشخیص داد. در صورتی که عدد فشار سنج  وسیله از میزان معین شده پایین تر باشد، بایستی جهت شارژ  گاز کولر خودرو  R134 یا R410  اقدام کنید.

 

دلیل نشتی گاز کولر ماشین

در برخی موارد نیز ممکن است کپسول گاز مبرد دچار نشتی شده و مقدار آن تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند. این اتفاق می تواند به دلایل گوناگونی اتفاق بیفتد که عبارتند از:

میزان کارکرد اتوموبیل

در حقیقت هر قطعه مکانیکی که در خودرو وجود دارد، پس از مدتی فرسوده شده و آسیب می بیند. قطعات موجود در کولر نیز به همین صورت هستند. مرور زمان باعث شده تا اجزایی مثل لاستیک دچار فرسودگی شوند. این موضوع باعث می شود تا مبرد کاهش کند و نیاز باشد تا جهت شارژ گاز کولر خودرو اقدام کرد.

محبوس نبودن قطعات کولر

در واقع کولر ماشین سیستمی یک پارچه ندارد، در واقع هر یک از قطعات کولر  در بخش های مختلفی از موتور قرار گرفته اند، این مسأله باعث شده که هر یک قطعات در معرض آسیب باشند.  به عنوان مثال در فصول سرد همانند زمستان که برای آب شدن برف ها روی زمین نمک می ریزند، این نمک ها با لوله ها مربوط به کولر برخورد می کنند، و باعث می شود که آن ها را سوراخ کنند. در چنین شرایطی بایستی جهت تعمیر لوله ها و شارژ گاز کولر خودرو اقدام کرد.

دلیل نشتی گاز کولر ماشین

دلیل نشتی گاز کولر ماشین

 

گازهای مناسب برای شارژ کپسول گاز کولر خودرو

همان طور که گفته شد برای کولر خودرو از گازهای مبرد استفاده می شود.  به طور کلی بهترین مبرد ها برای سیستم های خنک کننده عبارتند از:

  • کپسول گاز کولر R134
  • مبرد R22
  • r12
  • r410

در حال حاضر برای شارژ گاز کولر خودرو مکمل هایی‌ نیز وجود دارند که می توان با استفاده از آن ها میزان خنک کنندگی را تا حد بسیار زیادی افزایش داد. به این مکمل ها تقویت کننده نیز گفته می شود که به صورت کپسولی به بازار عرضه می شوند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید گاز فریون با مجموعه تهران فریون تماس حاصل فرمایید.

 

بیشتر بخوانید:

کپسول گاز کولر R134 چه ویژگی هایی دارد؟

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *