گاز مبرد R410

بررسی تفاوت گاز R22 با گاز مبرد R410

آیا میدانید هنگام تولید کولر گازی و یا کولر های ماشین از چه گازی استفاده می شود؟ در واقع پرکاربرد ترین گازهای مبردی که در چنین دستگاه هایی مورد استفاده قرار می گیرد، گاز r۲۲ با گاز مبرد R410 است. ما در این مقاله از تهران فریون قصد داریم به طور کامل این دو کپسول گاز کولر را به شما معرفی کنیم. و تفاوت های آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

تفاوت گاز R22 با گاز مبرد R410

کولرهای گازی جهت ایجاد هوای خنک از انواع گازهای متفاوتی استفاده می نمایند. اما مبرد r۲۲ و r410 را می توان از متداول‌ ترین کپسول های گاز به شمار اورد که در این سیستم ها استفاده خواهد شد. اگر بتوانید به خوبی تفاوت میان این دو گاز را تشخیص دهید، قادر خواهید بود تا بر اساس ویژگی های هر یک کپسول گاز کولر مناسب سیستم خود را انتخاب کنید. اگرچه که چنین اطلاعاتی ممکن است بیشتر برای خودروسازان و یا تکنسین های کولر کاربرد داشته باشد. ولی در صورتی که شما نیز بتوانید تشخیص دهید که کپسول گاز r۲۲ بهتر است یا کپسول گاز r۴۱۰ بدون شک افراد سودجو نمی‌توانند برای خرید گاز مبرد R410 شما را فریب بدهند، بنابراین توصیه می شود که حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

از سال‌های بسیار گذشته تا به الان کپسول گاز  r ۲۲ در اغلب کولرهای گازی به کار می رفت. و توانسته عملکرد نسبتاً مناسبی را داشته باشد، تا همین چند سال پیش کارشناسان در این حوزه گاز مبرد می تواند موجب تخریب لایه اوزون شده و اثرات بسیار بدی را روی محیط زیست بگذارد، به همین خاطر به فکر پیدا کردن یک جایگزین برای این گاز افتادند.

 

معرفی کامل کپسول گاز r22  مبرد

همانطور که گفته شد گاز مبردR22 یکی از پرکاربردترین کپسول های گاز در سیستم های تبرید به شمار می رود. این گاز هم دارای مزایا و معایبی بوده که در ادامه آن ها را برای شما شرح دهید. تا بتوانید تشخیص بدهید که این گاز بهتر است یا کپسول گاز کولر r۴۱۰!

مزایا گاز R22

به طور معمول این کپسول گاز باعث فریون در بازار رواج دارد و در کولر گازی هایی که قدیمی تر می باشدt مورد استفاده قرار می گیرد. گاز r۲۲ از خصوصیات شیمیایی برخوردار است که می‌تواند در تمام دستگاه های برودتی که با دمای بالای صفر چه با دمای  زیر صفر به کار رود.

معایب کپسول گاز کولر r22

مبرد r۲۲ در مقایسه با گازهای مبرد جدید از قدرت پایین تری برخوردار است، در نتیجه می ‌توان گفت این گاز نسبت به کپسول گاز ۴۱۰ بازه ای بسیار کمتری دارد. همچنین گاز در اثر مرور زمان کم شده و شما بایستی برای شارژ کپسول گاز کولر خود به صورت مداوم اقدام کنید که این کار هزینه‌های بالایی را به همراه خواهد داشت.

بررسی تفاوت گاز R22 با گاز مبرد R410

بررسی تفاوت گاز R22 با گاز مبرد R410

معرفی گاز مبرد R410

در صورتی که تا حدودی با علم روز آشنایی داشته باشید به خوبی می توانید تفاوت میان کپسول گاز ۲۲ با گاز مبرد R410 را تشخیص دهید. در ادامه به بررسی ویژگی های  گاز r۴۱۰ می پردازیم.

ویژگی های مبرد R410

این نوع مبرد در حال حاضر در انواع سیستم های تبرید جدید همچون کولرگازی ها و یخچال ها استفاده می شود. که با نام پریون در بازار معروف است. این گاز می‌تواند به شکل بهتری گرما را جذب کرده و بازدهی بالاتری نسبت به گاز r۲۲ داشته باشد.

همچنین یکی دیگر از بهترین ویژگی های این محصول این است که با محیط زیست کاملا سازگار بوده و اثرات مخربی برای لایه اوزون نخواهد داشت. گاز مبرد R410 دارای دوام بسیار بالایی بوده است. به همین خاطر نیازی به شارژ آن به صورت مداوم نیست که سبب شده در هزینه ها تا حد بسیار بالایی صرفه جویی شود.

خرید گاز R410 برای تمامی کولرهای گازی و دیگر سیستم های برودتی بسیار مناسب بوده می‌توان از آن در کولر ماشین استفاده کرد. همچنین گاز موجب جلوگیری از گرمای بیش از اندازه و خراب شدن سیستم می‌شود

سخن پایانی تفاوت گاز R22 با گاز مبرد R410

با مطالعه این مطلب از تهران فریون متوجه شدیم که کپسول گاز مبرد R410 نسبت آر ۲۲ هم کیفیت بالاتری دارد.و هم بسیار مقرون به صرفه است. شما می توانید برای خرید انواع گاز مبرد از معروف ترین برندهای دنیا به سایت تهران فری و مراجعه کرده و با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

بیشتر بخوانید:

معرفی کپسول گاز کولر R22

ترکیبات R22 و تفاوت آن با مبردهای دیگر

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *