معرفی کپسول گاز کولر R22

معرفی کپسول گاز کولر R22

یکی از انواع گازها، گاز فریون است که زمانی که در دمای معمولی اتاق قرار بگیرد، به شکل گاز مشاهده می شود، اما زمانی که فشرده سازی و خنک می گردد، حالات آن تغییر پیدا کرده و به صورت مایع در می آید. گازهای فریون در انواع گوناگونی وجود دارند. معمولا تمام این گازها غیر اشتعال، بی بو و بی رنگ هستند. از جمله ویژگی های منحصر به فرد این گازها این است که در رطوبت نیز به فلزات آسیبی نمی رسانند. یکی از انواع این گازها کپسول گاز کولر R22  است‌.

این گاز همان طور که به آن اشاره کردیم در سیستم های سرمایشی همانند کولر و همچنین یخچال، مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارت دیگر این گاز به صورت مایع در چرخه برودت سیستم های خنک کننده، تهویه و یا سیستم های حرارتی به کار می رود. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا در خصوص ویژگی های گاز r22  اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم.

معرفی کپسول گاز کولر R22

معرفی کپسول گاز کولر R22

کپسول گاز R22 چیست؟

گاز مبرد با گاز فریون R22  یکی از انواع گاز مبرد است که در سیستم های سرمایشی، گرمایشی و تهویه به کار می رود. این گاز به شکل کپسول گاز کولر در شرکت تهران فریون به فروش می رسد. گاز آر۲۲ که نام علمی آن دی کلروفلورومتان زیرمجموعه گازهای هیدروفلوئر کربن است. همان طور که گفته شد این گاز قابلیت اشتعال نداشته و از هیچ رنگ یا بویی برخوردار نیست. پیش از استفاده از کپسول گاز کولر R22  از گازهای r12   استفاده می شد؛ این گاز در زمان های قدیم در یخچال ها مورد استفاده قرار می گرفت. اما پس از مدتی گاز آر ۲۲ جایگزین آن شد. لازم به ذکر است که گاز ار۱۲ هنوز هم دارای کاربردهایی در برخی صنایع می باشد. برای اطلاع از قیمت کپسول گاز کولر 22 بر روی لینک کلیک کنید.

 گاز  R22  در چه مواردی کاربرد دارد؟

همان طور که در ابتدای متن گفته شد، کلیه گازهای فریونی به ویژه گاز r22 در سیستم های تهویه و برودت کاربرد بیش تری دارند. از جمله مواردی که این گاز در آن ها استفاده می شود شامل کولر گازی، کولر ماشین، انواع یخچال ها، فریزرها و… است. کپسول گاز کولر R22  به دلیل خاصیت شیمیایی و ترمودینامیکی که دارد، قابل استفاده در دستگاه ها برودت زیر صفر درجه و بالای صفر درجه می باشد.

بر اساس نظر بیش تر افراد برودت کار گاز کولر آر۲۲ یکی از کاربردی ترین گازهای مبرد به شمار می رود. اما متاسفانه این گاز علاوه بر تمام مزایایی که دارد، چندین سال است که دیگر استفاده نمی شود؛ در واقع استفاده از گازهای r22 امروزه برای بیش تر سیستم های برودت و تهویه، در کشورهای دنیا ممنوع شده است. چرا که این گاز می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به محیط زیست وارد کند و موجب تخریب هر چه بیش تر لایه اوزون نیز می شود. در ادامه در خصوص این بحث توضیحات بیش تری را بیان می کنیم.

گاز R22 کپسول.

ضررهای کپسول گاز  R22

نکته ای که لازم به ذکر است که نمی توان گفت تمامی گازهای فریونی به یک میزان به محیط زیست و لایه اوزون آسیب می رسانند؛ در واقع نسل های گازهای فریونی هر چه قدر جدید تر می شود، متوجه خواهیم شد که هریک از آن ها نسبت به نسل قبلی خود اثرات تخریبی کم تری دارند. همان طور که گفته قبل از گازهای آر ۲۲ از گاز فریونی r12    استفاده می شد. طبیعتاً آسیب های گاز r12  نسبت به ۲۲ برای محیط نیز بسیار بیش تر است. همینطور گازهای فریونی نیز که بعد از کپسول گاز کولر R22  آسیب کم تری به محیط زیست می رسانند. در حال حاضر نیز دانشمندان در تلاش هستند تا برای سیستم های برودتی گازهایی را کشف کنند که هیچ گونه اثر مخربی برای محیط زیست و لایه اوزون نداشته باشد.

اما این گازها دقیقا چه اثرات مخربی دارند؟

زمانی که لایه اوزون تخریب شود، خورشید بیش تر به زمین نزدیک شده و تابش آن بیش از حد خواهد شد. بنابراین موجب گرم شدن هرچه بیش تر هوا می شود. گاز R22   بعد از این که در هوا منتشر می شوند، به بخش های بالایی جو می روند و سبب تخریب لایه اوزون می شوند. البته با این حال خرید و فروش  و قیمت کپسول گاز کولر R22  هنوز رواج دارد. شما می توانید برای خرید انواع گازهای فریون با شرکت تهران فریون تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط :

قیمت و خرید گاز فریون r134

گاز مبرد r134 رفریجرانت

گاز های فریون فروژن انگلیس

کپسول گاز r22

مرکز فروش گاز کولر خودرو

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *