خرید گاز مبرد R404a

گازهایی که در سیستم های تبرید و یا تهویه مطبوع به کار می‌روند، گاز مبرد گفته می شود. این گازها در انواع مختلفی وجود داشته که هر یک از ویژگی هایی برخوردار می باشند. که ما در این مقاله از تهران فریون قصد داریم به معرفی گاز مبرد R404a و خرید آن بپردازیم. در صورتی که می خواهید در خصوص این گاز ورود تی اطلاعات مفیدی را به دست بی اورید توسعه می شود که حتما در ادامه مطلب ما را همراهی کنید.

در ادامه معرفی کامل گاز مبرد R404a کاربرد آن و همچنین خصوصیات آن می پردازیم و سپس نکاتی را که لازم است در مورد این کپسول گاز بدانید را برای شما شرح می دهیم. البته در قسمت مقدماتی سعی بر این است، که به طور کلی شما را با گاز های مبرد آشنا کنیم.

شما می توانید برای خرید انواع کپسول گاز کولر خودرو و دیگر گازهای مورد به شرکت تهران فریون مراجعه کنید. این شرکت سالیان زیادی است که در زمینه فروش و توزیع انواع مدلهای گاز فریون فعالیت داشته و شما می توانید با اطمینان کامل مبردهای مورد نیاز خود را برای خودرو سازی و دیگر موارد خریداری کنید.

گاز r404a

 

گاز مبرد چیست؟

پیش از معرفی گاز مبرد R404a لازم است که با مفهوم مبرد به طور کامل آشنا شوید. برای تعریف کامل گازهای مبرد بایستی گفت که ماده‌ای که به شکل مایع و یا گاز بوده و از نقطه جوش بسیار پایینی برخوردار است. همچنین گازهای مبرد از طریق جذب حرارت به سرعت در محیط تبخیر شده و سبب خنک شدن فضا خواهد شد.

گاز مبرد به منظور کاهش دمای سطح مشخصی از یک نقطه در فرایند تبرید سیستم های تهویه و سایر سیستم ها مورد استفاده قرار می گیرد. سیستم های تبرید به صورت تراکمی از جمله پر کاربرد ترین سیستم ها برای تولید سرما در سردخانه ها و یخچال های خانگی به حساب می آیند.

مشخصات گاز مبرد R404a

گاز مبرد R404a از نظر خاصیت ترمودینامیکی و همچنین فیزیکی دقیقا ساختاری شبیه به گازهای ۵۰۲ دارد. این نوع مبرد تشکیل شده از سه نوع گاز مبرد r۱۳۴ ۴۴۳، و ۱۲۵ می‌باشد که در نسبت وزن ،۵۲ ، ۴۴و ۴ درصد تولید می شود.

این دو کپسول گاز مبرد به جای گاز هایی نظیر R22 در دماهای پایین تری شرایطی که دما برای تبخیر کم است، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. ظرفیت این گاز در چنین محدوده‌ای بیشتر از کپسول گاز کولر r۲۲ می باشد. به همین خاطر در سردخانه ها صنایع بستنی سازی و یا مواد غذایی منجمد بیشتر به کار خواهد رفت.

 

میزان بازدهی گاز مبرد R404a دمای تبخیر نسبت به کپسول گاز r۲۲ بیشتر کاهش پیدا خواهد کرد. به همین دلیل بهتر است که این گاز به عنوان جانشین مورد استفاده قرار نگیرد. در خصوص رنگ این محصول نیز باید گفت که رنگ نارنجی بوده و برخلاف گاز های r۲۲ تاثیر مخربی روی لایه اوزون ندارد.

"<yoastmark

 

خرید گاز مبرد R404a

خرید گاز مبرد R404a می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای کپسول گاز کولر r۲۲ محسوب شود. از جمله نقاط مثبت این گاز بازدهی دمای مناسب آن است، این نوع کپسول گاز موتور را می توان در دستگاه هایی که دارای دمای بین منفی ۴۵ تا مثبت ۱۵ درجه هستند بهره برداری نمود گاز مبرد ۴۰۴ نسبت به رطوبت و هوا هیچ گونه واکنشی از خود نشان می دهد و کاملاً غیر اشتعال و بو می باشد اما به هیچ وجه نباید با پوست بدن تماس پیدا کند چراکه آسیب هایی زیادی را به همراه خواهد داشت.

 

 

ویژگی های گاز مبرد استاندارد چیست؟

تمامی گازهای مبردی که قرار است در سیستم‌های تبرید به کار گرفته شوند، باید حتما از یک سری ویژگی ها و استانداردها بهره مند باشند. به طور کلی مبردهایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند باید دارای خصوصیات زیر باشند

  • پایدار بودن
  • سمی نباشد
  • نقطه جوش آن ها پایین باشد
  • غیر قابل اشتعال باشد
  • بو نداشته باشد
  • قیمت گاز مبرد پایین باشد
  • بتوان به راحتی نشتی داشتن آن ها را تشخیص داد.

موارد استفاده از گاز مبرد 404a

گاز مبرد R404a بیشتر در سیستم های سرمایشی گرمایشی و تهویه مطبوع در مکانهای تجاری و صنعتی به کار می رود. از مزیت های این کار می توان به این اشاره کرد که با انواع کمپرسورها کاملاً سازگار است برای خرید گاز مبرد R404a و کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان شرکت‌تهران فریون تماس حاصل کنید.

راهنمای خرید گاز مبرد R404a 

گاز مبرد R404a  به عنوان یک نوع از انواع گازهای مبرد پرکاربرد محسوب می‌ شود. قطعاً هر یک از انواع گازهای مبرد برای کاربردهای خاصی طراحی شده ‌اند. این مشخصات فنی و فیزیکی باعث تعیین نوع کارایی گازهای مبرد می ‌شود. اگرچه به هنگام خرید گاز مبرد R404a مشخصاتی در رابطه با این گازها دریافت می ‌کنید اما مشخصات فیزیکی و فنی آن مشخصات دقیقی است که به عنوان یک راهنمای خرید از آن استفاده می کنند. در این راهنمای فروش گاز مبرد R404a کلیه اطلاعات دقیق در رابطه با این گازها ارائه می ‌گردد.

  • این دسته از گازهای مبرد برای سیلندرهای ۴۴ و ۸۰۰ و ۹۲۶ و ۱۰۰۰ لیتری قابل استفاده هستند.
  • میزان اسیدیته این دسته از مبردها کمتر است 0.00001 خواهد بود.
  • این مبردها را معمولاً در سیلندر غیر قابل شارژ ۹.۱۰ کیلوگرمی می‌توان تهیه کرد.
  • درصد خلوص این دسته از گازهای مبرد ۹۹ درصد در نظر گرفته می‌ شود.
  • این گازها فاقد رنگ و بو هستند و شفافیت بالایی دارند.
  • اثر گلخانه‌ ای این نوع گاز مبرد ۳۸۰۰ است.

یکی از نکات مهم و مشخصات اصلی این گازها نقطه بحرانی آن ها می ‌باشد که برابر ۷۲.۲۰ است.

هیچ ضرری برای لایه اوزون ندارند: چرا که پتانسیل تخریب آن ها برای لایه اوزون  کم و حتی به صفر می ‌رسد.

وزن مولکولی این نوع گاز ۹۷.۶۰ است در فشار ۱۰۱ پاسکال در برابر دمای منفی ۴۶ درجه به جوش می‌ آید.

در دمای ۳۰ درجه دارای تراکمی برابر با ۱۰۱۹ می ‌باشد.

روش شارژ گاز مبرد R404a 

خرید گاز مبرد R404a برای دستگاه‌ های بسیار زیادی و البته سیستم ‌های پیشرفته خنک کننده جدید بسیار مهم است. این دسته از گازها در سیستم ‌هایی با دمای متوسط پایین قابل استفاده هستند. البته به دلیل سازگاری با تمامی کمپرسورها در سیستم‌ های تبرید انواع کمپرسور نیز از آن ها استفاده می ‌کنند. هیچ واکنشی در برابر آب و هوا ندارد و یک گاز بی ‌خطر و غیرقابل انفجار است که به محیط زیست نیز آسیب نخواهند رساند. یکی از نکات مهمی که در رابطه با این گازها باید به آن توجه داشت، روش شارژ آن ها است. چنین مبردهایی از سه گاز مبرد متفاوت تشکیل می ‌شوند. در واقع با نسبت‌ های یکسانی در مقایسه با یکدیگر این سه گاز را با هم ترکیب کرده ‌اند.

به نسبت هر گاز بر اساس استانداردها باید حتماً توجه کنید؛ چرا که در غیر این صورت کارایی لازم را ندارد. در زمانی که کمپرسور خاموش است، کپسول را به دستگاه اتصال می‌ دهند و آن را در موقعیت شارژ قرار خواهند داد. در نتیجه شیر کپسول باز می شود تا گاز مایع به آرامی به سیستم تزریق گردد. تمامی انواع گازهای مبرد قابل شارژ هستند و می‌ توانید پس از خاموش کردن کمپرسور دستگاه مورد نظر، به راحتی فرآیند شارژ را انجام دهید، بدون اینکه هیچ مشکلی به وجود بیاید. برای این نوع گازها از روغن‌ های پلی آل آستر یا روغن مصنوعی استفاده می ‌کنند که با آن سازگاری دارد.

عوامل تاثیرگذار بر بار سرمایشی گاز گاز مبرد R404a 

خرید گاز مبرد R404a از مراکز بسیار زیادی از جمله تهران فریون امکان پذیر است. افرادی که قصد خرید این نوع گاز مبرد را دارند، ابتدا بایستی بدانند که بار سرمایشی این گاز تحت تاثیر چه عواملی قرار دارد؟

با افزایش فشار گاز مبرد R404a ظرفیت سرمایشی آن نیز بالاتر خواهد بود. امامی گازهای مبرد جزو گازهای فشار قوی هستند که بهتر است در فضای بسته بسیار گرم قرار نگیرند.

دما جدا از فشار گاز تاثیر مستقیمی روی بار سرمایشی این گاز دارد. با افزایش دمای محیط ظرفیت سرمایشی کمتر می ‌شود. مشخصات انتقال حرارت دیگر پارامتر تاثیرگذار روی بار سرمایشی گاز است.

نوع جریان مبرد و نوع کمپرسور را نیز به خاطر داشته باشید. باید بدانید از چه نوع کمپرسوری برای سیستم سرمایشی خود استفاده کرده ‌اید و البته نرخ جریان مبرد نیز تاثیرات مستقیمی دارد.

 

برای اصلاع از روش شارژ گاز مبرد R404A و موارد استفاده از آن می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

روش شارژ گاز مبرد R404A و موارد استفاده از آن

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *