استفاده از کولر گازی بجای آبی

مزایای استفاده از کولر گازی بجای آبی

مزایای استفاده از کولر گازی بجای آبی چیست؟ با فرارسیدن فصل تابستان، همه به فکر خرید و راه‌اندازی سیستم‌های سرمایشی می‌افتند. برخی از افراد این دستگاه‌ها را چندین سال پیش خریداری کرده و بیشتر به فکر سرویس و تعمیر آن هستند و برخی دیگر نیز به‌ دنبال خرید دستگاه مناسبی بود تا بتوان روزهای بسیار گرم تابستان را به واسطه آن‌ها سپری کنند. نکته‌ای که در این‌جا پیش می‌آید این است که کولرهای گازی چندین سالی است که تا حدودی جایگزین کولرهای آبی شدند. اما برخی هنوز در انتخاب این دو مدل تردید داشته و نمی‌دانند که کدام بهتر است. به‌ همین خاطر نیز ما در این مطلب قصد داریم تا مزایای استفاده از کولر گازی به‌ جای آبی را بطور کامل شرح دهیم.

بررسی استفاده از کولر گازی به ‌جای آبی از نظر عملکرد

برای این ‌که بدانید کولر گازی نسبت ‌به کولر آبی از نظر عملکرد چه مزایایی دارد، به‌ طور جداگانه درمورد عملکرد این دو دستگاه توضیح می‌دهیم. نحوه عملکرد کولر آبی برای خنک کردن به این شکل است که آب توسط پمپ الکتریکی از بخش تشک بخش بالایی روی پوشال‌ها پاشیده شده تا کاملاً خیس شود. سپس با عبور هوا روی پوشال‌ها آبروی آن‌ها تبخیر شود. در نهایت باعث خنک‌ سازی هوا می‌شود.

اما کولر‌های گازی رطوبت هوای داخل منزل را افزایش نمی‌دهند و همچنین می‌توانند برای مناطق گرم و خشک یا شرجی نیز بهترین عملکرد را داشته باشند. نحوه کار کولر گازی به شرح زیر است:

هنگامی ‌که دکمه روشن کولر را می‌زنید، الکتروموتور و شروع بکار و فعالیت می‌کند. گاز سردی که به شکل بخار با فشار کم داخل مخزن کولر قرار دارد، به واسطه کمپرسور مکش شده و فشار و دمای آن افزایش پیدا می‌کند. سپس گاز به دلیل اختلاف دما با هوا با محیط بیرون حرارت خود را از دس داده و به مایع تبدیل خواهد شد. این مایع در داخل لوله‌های گاز جریان پیدا کرده و حرارت را به خود جذب می‌کند و درنهایت باعث خنک کردن فضا می‌شود.

مقایسه کولر گازی نسبت ‌به کولر آبی از نظر مصرف انرژی

در خصوص مزایای اتفاده از کولر گازی بجای آبی می توان اظهار داشت که در این مورد نمی‌توان گفت که کولر آبی کولر گازی نسبت ‌به کولر آبی تمایز دارد. چرا که مصرف کولرهای آبی نسبت ‌به مدل گازی کم‌تر است. البته باید این مورد را بیان کنیم که با گذشت زمان و میزان مصرف انرژی کولر آبی و کولر گازی نسبت ‌به زمان کم بسیار کاهش پیدا کرده و معمولاً محصولات جدیدی که به بازار عرضه می‌شوند دارای برچسب انرژی هستند.

 قیمت کولرگازی و کولر آبی

یکی دیگر از مواردی که برای مقایسه کولر آبی و گازی باید به آن اشاره کردو در خصوص استفاده از کولر گازی بجای آبی باید در نظر داشت، قیمت آن است. اگر شما بودجه کافی را برای بودجه کافی ندارید، می‌توانید به سراغ مدل‌های آبی بروید. چرا که بیشتر نمونه‌های گازی قیمت بالاتری دارند.

 خنک کردن هوا

اگر مشکل اصلی شما کنترل و میزان خنک کردن فضا است، مزایای کولر گازی نسبت‌ به آبی بیشتر خواهد بود. چرا که مدل‌های گازی هوای محیط را خنک کرده اما کولرهای آبی هوای بیرون را بیشتر خنک کرده و به داخل انتقال می‌دهند. درنتیجه میزان خنکی هوا در کولرهای گازی بسیار بیشتر است.

استفاده از کولر گازی بجای آبی

 تمیزی هوای کولرهای آبی و گازی

براساس تحقیقاتی که انجام‌شده هوایی که از کولر آبی و خارج می‌شود، بیشتر دارای گرد و غبار را است. چراکه هوا از بیرون به داخل فضا منتقل می‌شود. این در حالی است که کولرهای گازی هوای داخل محیط را به خود جذب کرده و محیط را خنک می‌کنند. در نتیجه می‌توان گفت یکی دیگر از مزایای کولر گازی نسبت‌ به آبی این است که هوای پاک‌تری را به داخل محیط منتقل می‌کند.

استفاده از کولر گازی بجای آبی برای فضاهای کوچک

در خصوص استفاده از کولر گازی بجای آبی می توان اینطور گفت. که یکی است یکی از سوالاتی که اکثر افراد در زمان خرید انتخاب کولر گازی و آب با مواجه می‌شوند. این است که کدام ۱ برای محیط‌های کوچک و بسته مناسب هستند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم اگر پنجره‌ای برای برای عبور برای پنجره‌ای در مکان وجود ندارد، بهتر است که به سراغ مدل‌های گازی بروید. زیرا این‌ چنین فضایی با استفاده از کولرهای گازی خیلی سریع خنک می‌شوند.

نتیجه‌گیری

ما در این مطلب از سایت تهران فریون به‌ طور کامل درمورد مزایای استفاده از کولر گازی به ‌جای آبی صحبت کردیم. همان طور که گفتیم قیمت کولر گازی نسبت ‌به آبی بیشتر است اما می‌تواند با سرعت بیشتری فضا را خنک کند. همچنین هوایی که با داخل محیط وارد می‌شود تمیزتر خواهد بود. از دیگر اما یکی از مواردی اما کولرهای آبی دارای مصرف انرژی و قیمت کمتری هستند اما برای خنک‌ سازی هوا را از بیرون به خود جذب کرده و به داخل محیط منتقل می‌کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *