معرفی پرکاربردترین گاز‌های مبرد

معرفی پرکاربردترین گاز‌های مبرد

معرفی پرکاربردترین گاز‌های مبرد

به ‌طور کلی گازهای مبرد یکی از اجزای جدا نشدنی از سیستم‌ های خنک‌کننده هستند. درواقع بدون وجود این گازها نمی‌توان فرآیند خنک ‌سازی را امکان ‌پذیر ساخت. در حال حاضر این گازها در نمونه‌ های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند و از آن‌ها می‌توان برای گاز خنک‌ کننده کولر ماشین، کولر گازی، اسپلیت، یخچال و همچنین سیستم‌های تهویه مطبوع استفاده کرد.

اما لازم است بدانید که این محصولات از دیرباز تا به امروز مورئ استفاده بشر قرار گرفته‌ است. هر چه به جلوتر می‌رویم، متوجه خواهیم شد که میزان کیفیت و عملکرد هر یک از مدل‌های گاز مبرد دارای کیفیت بهتری می‌باشد. ما در این مطلب از سایت تهران فریون قصد داریم در مورد پرکاربردترین گازهای نبرد اطلاعاتی را به شما ارائه داده و سپس نمونه‌های با کیفیت و کاربردی را به شما عزیزان معرفی کنیم.

تنوع در انواع گازهای مبار به‌ وفور مشاهده می‌شود. هر یک از این گازهای مبرد که اصطلاحاً به آن‌ها به فریون گفته می‌شود، دارای ویژگی‌های منحصر به ‌فرد خود بوده و می‌توان در زمینه‌ای خاص از آن‌ها استفاده کرد. البته که برخی مدل‌ها نیز به ‌صورت مشترکا برای چندین کار مورد استفاده قرار می‌گیرند و در دستگاه‌هایی همانند یخچال،سیستم‌های تهویه مطبوع، چیلر، اسپلیت، کولر گازی و بخصوص کولر گازی کولر ماشین استفاده می شوند.

خرید مبرد باکیفیت فاکتور مهمی به حساب می‌آید. به‌همین خاطر شما بایستی این محصولات را از برندهای معتبر و همچنین فروشگاه‌های مطمئن خریداری کنید، تا بتوانید نهایت استفاده را از این گازهای خنک ‌کننده داشته باشید. شایان‌ ذکر است که استفاده از گاز مبرد در صنایع پتروشیمی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار می‌باشد. همچنین درحال‌حاضر در بسیاری از آزمایشگاه‌ها نیز استفاده از این گاز مورد الزامی است.

معرفی برترین گازهای مبرد

همان‌طور که متوجه شدید، استفاده از گاز مبرد با کیفیت در صنایع مختلف از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. درحال‌حاضر چندین نمونه از گازهای مبار نسبت‌ به سایر مدل‌ها دارای تقاضای خرید بیشتری هستند؛ چراکه عملکرد مناسبی داشته و میزان آسیب آن‌ها به محیط ‌زیست و لایه اوزون به حداقل رسیده ‌است. در ادامه به معرفی پرکاربردترین گازهای مبرد پرداخته و در مورد هر یک توضیحاتی را به ‌اختصار بیان می‌کنیم.

خرید کپسول گاز مبرد 410

از جمله پرکاربردترین گازهای مبرد می‌توان به کپسول گاز R410 اشاره کرد. این گاز در حال حاضر برای صنایع تهویه مطبوع و تبرید و استفاده‌ی بسیار زیادی دارد. لازم است بدانید مبرد ۴۱۰ برای نخستین ‌بار در سال ۱۹۹۱ به واسط توسط برند هانیول ساخته شد.
سپس سایر برندهای تولیدکننده‌ی گاز مبرد با مشاهده‌ی افزایش تقاضای خرید گاز آر 410 به تولید آن به شکل گسترده‌ای پرداختند.

خوشبختانه این مبرد هیچ نوع آسیبی به محیط ‌زیست و لایه اوزون نمی‌رساند. همچنین عملکرد بسیار مناسبی در سیستم‌های برودتی دارد. در هرحال حاضر نیز برندهایی همانند سانیتال، هارپ انگلیس، هانیول آمریکا، وغیره به تولید گاز 420 می‌پردازند. این محصول در حال حاضر جایگزین مناسبی برای نمونه‌ های قدیمی‌تر همانند کپسول گاز کلر آر ۲۲ می‌باشد.

خرید کپسول گاز کولر 134

یکی دیگر از گازهای مبرد بسیار کاربردی در جهان گاز r134 می‌باشد. این ‌مورد نیز جایگزین بسیار مناسبی برای نمونه‌های قدیمی‌تر همانند کپسول گاز r12 است. لازم است بدانید که و میزان آسیب این مبرد روی لایه اوزون در پایین ‌ترین سطح خود قرار دارد.

در حال ‌حاضر نیز در اکثر کشورهای توسعه ‌یافته از این محصول برای سیستم‌های تهویه مطبوع و کولر خودرو استفاده می‌باشد. معمولاً کپسول این گاز با رنگ آبی روشن و همچنین با وزن ۱۳ کیلو گرم به بازار عرضه می‌شود. از جمله ویژگی‌های گاز مقدار آر ۱۳۴ می‌توان به سازگاری با تمامی کمپرسورها و روغن‌ها و اشاره کرد. در حال‌ حاضر از این کپسول گاز خنک‌کننده برای تهویه مطبوع، تجاری و مسکونی، چیلر و همچنین کولر گازی استفاده می می‌شود. برندهای مختلفی همانند آلفا، ایسکون، کولیپ و… به تولید گاز آر ۱۳۴ می‌پردازند. از جمله ویژگی‌های این محصول می‌توان به جذب‌ کننده رطوبت، خلوص بالا، غیر اشتعال و غیرسمی بودن اشاره نمود.

 

خرید و فروش کپسول گاز 404

گاز مبرد R404 یکی دیگر از گازهای مبرد پرکاربرد در صنایع مختلف است. از جمله ویژگی‌های این گاز می‌توان به غیر قابل‌اشتعال، غیر قابل سمی و غیر خورنده بودن اشاره کرد. این گازهای خنک‌ کننده در انواع سیستم‌های سردکننده نظیر یخچال، کولر خودرو، یخچال‌های فروشگاهی و همچنین صنعت داروسازی و مواد غذایی به‌وفور مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته که استفاده از آن‌ها در کولرهای گازی و چیلرها نیز مشاهده می‌شود.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *