همه چیز در مورد مبرد R410

همه چیز در مورد مبرد R410

از زمان های دیرباز تا به امروز گازهای مبرد به صورت فراوانی مورد استفاده در صنایع قرار گرفته است. در حقیقت این محصولات چندین سال است که در صنایع جایگاه ویژه‌ای دارند و نصب نسل آن ها از کیفیت بهتری برخوردار می باشد. گازهای فریون نسل قدیمی صدماتی را برای محیط زیست و لایه اوزون به همراه داشتند؛ این در حالی است که با تلاش محققان گازهای مبردی به میان آمده که علاوه بر این که هیچ آسیبی برای محیط زیست ندارند، میتوانند در سیستم های برودتی نیز عملکرد و بسیار مناسبی را از خود نشان دهند.

از جمله متداول ترین انواع گاز فریون میتوان به مبرد ۴۱۰ اشاره کرد. این محصول یکی از جایگزین‌های مناسب برای کپسول گاز کولر R۲۲ بوده و عملکرد بسیار عالی دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد این کپسول گاز اطلاعاتی را به شما عزیزان ارائه دهیم.

همه چیز در مورد مبرد R410

به طور کلی معنی مبرد یعنی سرما زا یا خنک کننده! به همین خاطر است که این نام را روی گاز های خنک کننده گذاشتند. هر سیستمی که در اطراف خود می بینید که به خنک سازی فضا مربوط می شود، دارای یک گاز خنک کننده بوده و سیستم های تبرید یخچال کولر گازی و تهویه مطبوع هستند.

البته که ممکن است که بعد از مدل‌ های مختلفی گاز فریون استفاده کنند. اما در میان تمامی مدل ها گاز مبرد R410 استفاده بیشتری داشته و همچنین می تواند با انواع کمپرسورها سازگار باشد. در ادامه به بررسی مشخصات فنی و ویژگی های منحصر به فرد این کپسول گاز خنک کننده می پردازیم.

همه چیز در مورد مبرد R410

اهمیت خرید گاز مبرد R410

پیش از اینکه کپسول گاز کولر 410 به میان بیاید، بیشتر از گاز مبرد r۲۲ برای سیستم های خنک کننده استفاده می شد. می‌توان گفت که مبرد R410 جزو پرطرفدارترین مبرد ها در دنیا بود. اما محققین با کمی تحقیق در مورد این گاز مبرد متوجه شدند که می تواند به مرور زمان باعث تخریب لایه اوزون می شود و از طرفی آسیب های جبران ناپذیری را به محیط زیست وارد کند.

با وجود اینکه کپسول گاز دارای اداره عملکرد بسیار عالی بوده اما استفاده از آن در حال حاضر در اکثر کشورهای توسعه یافته ممنوع شده است.امروزه هیچ جایگزینی بهتر از مبرد ۴۱۰ برای گاز فریون r۲۲ وجود ندارد که بتواند دقیقاً عملکرد مشابه این محصول را داشته اما در عین حال آسیبی به محیط زیست وارد نکند .این مبرد از مبردهای آر ۳۵ و 125 تولید می‌شود و در صنعت کولر سازی و یخچال سازی دارای جایگاه ویژه ای می باشد. به عبارت دیگر عمده مصرفی مبرد R410 در یخچاله ای بزرگ کولرهای گازی خودرو و یا منزل است.

البته که گازهای دیگر نیز در این سیستم ها به کار می روند اما مبرد r۴۱۰ مزایای بیشتری دارد. افزایش تقاضا برای خرید گاز فریون ۴۱۰ باعث شده تا برندهای متعددی به تولید این محصول بپردازند که از جمله متداول ‌ترین آن‌ ها می‌توان به برند کولیب و هارپ انگلیس اشاره کرد.

خواص منحصر به فرد مبرد R410

لازم است بگوییم که مبرد R410 به عنوان یک سیال با کیفیت مورد استفاده قرار گرفته و در واقع این که دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد. این مبرد به وفور در صنایع برای تولید سیستم های برودتی به کار می‌رود. یک فریون با کیفیت بایستی از نظر ترکیبات شیمیایی خاصیت گرمایی و همچنین ایمنی بودن، مورد بررسی قرار بگیرد. همچنین فاقد خاصیت خورندگی باشد.

علاوه بر تمام این موارد گاز r۴۱۰ دارای خاصیت ویسکوزیته پایین و همچنین نقطه انجماد آن نیز کم می باشد. از جمله دیگر خواص منحصر به فرد R410 می‌توان به ظرفیت گرمایی بالا اشاره کرد که باعث شده بهترین عملکرد را در یخچال ها و کولر گازی ها داشته باشد.

خواص منحصر به فرد مبرد R410

 

خرید گاز مبرد R410

به دلیل این که نیاز به گاز مبرد r۴۱۰ به شدت در سیستم های برودتی به ویژه یخچال ها و کولر گازی ها احساس می‌شود، تقاضا برای خرید آن روز به روز در حال افزایش است. این موضوع باعث شده تا برند های متعددی به تولید کپسول گاز مبرد r۴۱۰ بپردازند. در حال حاضر برندهای ایرانی و خارجی بسیار زیادی این محصول را به بازار عرضه می کنند و شما می توانید از فروشگاه ها بصورت آنلاین و یا حضوری این گاز مبرد را تهیه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *